Kost och Motion.

Med rätt kost och motion så mår man kanon.
Och det är så sant så sant ska ni veta. Regelbunden kost och motion så mår kroppen som bäst. Jag mår så grymt bra, förut s¨å hade jag ofta huvudvärk och var jätte trött dom symtomen har jag inte längre. Det är så skönt, pigg hela dagen. Allt detta slit är värt i längden för man mår så bra och det är ju värt allt:)

Idag blev blomkålsgratäng med ost och rostbiff. Det vart jätte gott kan jag lova:)





Här är Receptet:

Blomkålsgratäng med Ost & Rostbiff

4 port

4 ägg
150g riven ost jag använde mig utav mager ost
1 dl creme fraiche använde mig utav den lätta
400g kokt blomkål använde färsk blomkål.
Salt och Peppar
4 Tomater
400g Rostbiff
Blandad Sallad

GÖR SÅHÄR:
Sätt ugnen på 225grader, Mixa den kokta blomkålen.
Blanda ägg, ost, creme fraich och blomkål.
Smaka av med salt och peppar.

Häll smeten i en smord form ungsfast form, dekorera med tomater
och låt stå i ugnen i ca 20minuter.
Servera med Rostbiff och Sallad.

Lycka Till=)


Puss & Kram
//Mallan♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0