Fotbollskarriären!

Jag började spela fotboll som 6 åring. Började på en fotbollsskola i DFK Värmbol. Kommer ihåg att jag stuckade fötterna ofta. Var lite klantig har jag för mig. Haha..
Jag har spelat på alla positioner även målis var jag då. Men sen ville jag inte stå längre med jag var målis ett tag iaf.
År 2002 Var jag med på gotia cup i Göteborg med det laget kommer inte riktigt ihåg hur det gick för oss, men det var en upplevelse vill jag lova och jätte kul. Har även varit delaktig i många cuper med Värmbol vi var jätte duktiga.
Men jag slutade med fotbollen då ja var ca 15år, för vi skulle slå ihop med det yngre laget under oss. Sen kände jag att jag inte alls platsa eller trivdes i DFK Värmbol. Så jag la ner fotbollen då. Kände att det inte var alls var kul att spela då, typ tappat gnistan lite.

Bjuder på lite bilder från min tid där :) Skratta inte nu haha
Gotia Cup år 2002

Någon annan cup hihi Snyggaste posen..



Snygg man var där, tandställning och solen i ögonen yehhaaa.. *asg*



Jag har varit med på snickerscup på nyhemsskolan då vi hade det då.. Och ställde ofta upp på allt som hade med sport att göra. Har alltid tyckt om att röra på mig och för att det är såå grymt kul.

År 2005 så började jag på Ellwynska skolan och där träffade jag Cathrine som spelar fotboll i Gropptorp, så hon fråga om ja var sugen på att börja spela igen. Självklart så prova ja på och allt gick fort så blev kvar där i ca 5 år. Allt var kanon vi hade utvecklats som lag från den dagen jag börja så var vi inte alls mkt med folk. Fick spela med exakt 11st spelare och ingen avbytare. Det var nån säsong det var så. Sen har det kommit och gott folk från och till.
Redan år 2009 Kändes lite som man stog och trampade på ett ställe. Jag har ju verkligen försökt vara med på så mkt träningar och matcher som möjligt, ändrat med turer oså på jobbet för att kunna vara med och för att jag tycker det är kul. Men tillslut så orkar man inte längre det går till en viss gräns, där man känner att man behöver förnyelse. Jag började känna är detta vekligen värt att hålla på såhär att inte få byta när man vill och man måste fortsätta fast man är skadad. Det vill jag inte känna. All den här engagemangen har bara runnit ut i sanden och har inte alls varit värt det.

Bjuder på lite bilder från min tid i Gropptorp!

Träning!


Match mot Stora Sundby!


Gropptorp - Stenkvista


Linköpings cup!


Tränings Match mot Valla :)

Många fina minnen från min tid där!
Ångrar inte att jag spelade där, för då hade jag ju inte träffat er♥

Men Lagt detta bakom mig och nu är det nya tag i Valla :)
Den 24/1-10 var jag och provtränade för Valla och jag kände verkligen hur gnistan kom tillbaka för fotbollen. Det var några som märkte på mig hur glad jag var efter den träningen och gud ja va skönt det va all denna press och skit bara släppte. Skiter allvarigt talat hur vissa är besvikna vissa är på mig för att jag bytte för det var verkligen värt för allt i världen.
Det finns mycket med folk så kan man inte vara med så slipper man känna den där pressen att man måste. Så ska ja på semester eller liknande så behöver jag inte känna att ja sviker mitt lag elr få skuldkänslor, och få skit för att man åker iväg en vecka och missar nån enstaka match. För det är inte alls kul att behöva känna så.


Träningarna är så sjukt roliga och bra. Gnistan till fotbollen kom tillbaka, det va längesen man kände en sån glädje genom att spela fotboll för jag brinner ju verkligen för det. Jag spelar fotboll bara för att det är kul och för att kunna utvecklas mer och det känner jag att jag kommer att göra i detta lag. Bara vi får spela ihop oss mer så kommer detta bli någe väldigt bra.

8 träningsmatcher har vi på spelschemat och det behöver vi mkt väl om vi ska kunna spela ihop oss.
Fast dock har det skitit sig med en elr två matcher pga den här jäkla snön som förstör. Men på lördag blir det av hoppas jag, då ska vi spela på konstgräset på backavallen mot Gnesta FF/Björnlunda. Dock blev det tidigt på morgon redan klockan nio.. Hehe men det ska bli skoj.

Jag, lite rolig bild kollar ner på fossingarna men endå..!! Bild tagen från Hannisen♥
♥♥


♥♥


//Fotbollsgalna Mallan ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

För allt i världen mallan!!

Du började ju spela i gropptorp de året jag slutade!

Är grymt glad att jag lärde känna anna så jag började spela i gropptorp igen!

Annars hade jag gått minste om 2 av mina bästa vänner! Love you babe. <3<3<3

2010-02-25 @ 22:19:26
Postat av: Mallan<3<3

Rar du är hjärtat <3

Fan oxå att du slutade det året.. Typiskt men du kom ju tillbaka det va ju mkt positivt :)

Love you to babe <3<3

2010-02-26 @ 11:19:37
URL: http://maaliinjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0