Mums.

Härligt med fredag:) Fast mindre kul att man ska jobba hela helgen, men det är bara att bita ihop och köra på.
Börjar idag klockan två så ska fixa matlåda och mellanmål som jag ska ta med mig dit:)

Har gjort lite lunch nu det blev Fullkornslasagne med nötfärs 6 skogssvamp.



Självklart så skriver jag ner receptet:)

4 port
Köttfärsblandningen
1 liten gul lök
250g skogschampinjoner
400g nötfärs tog 10%
1-2 tsk rapsolja
1 dl tomatpure
2 dl vatten
salt och peppar

Såsen
400g keso
1dl färsk timjan
2dl vatten
12 fullkornslasagneplattor
1-2 dl riven ost
Blandad sallad

GÖR SÅHÄR

Sätt ugnen på 200g. Hacka löken fint och svampen i skivor,
fräs tillsammans med nötfärsen och lite rapsolja i en stekpanna.
Tillsätt tomatpuren, vatten salt och peppar.
Mixa keson med timjan och tillsätt vatten.
Smaka av med salt och peppar.
Smörj en ungsfast form och varva färsröran, kesoröran och lasagne plattorna där i.
Avsluta med kesoröran och strö över med ost.
Låt stå i ugnen i ca 30 minuter.
Servera lasagnen med en blandad sallad.

Lycka Till=)

Så nu är jag mätt och belåten:) Gott var det minsann.

Puss & Kram
//Malin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0