Receptet.

Dinkelsallad med räkor & sparris

Receptet:

4 port

Dillyoghurt

 

2dl Kesella 10%

1/2 dl Creme fraiche

2 msk majonäs

Saften av en 1/2 citron

1 Knippa hackad Dill

Salladen

 

4 portioner Kokt Dinkel, jag använde mig utav Bulgur.

400g Räkor utan skal

1 Knippa Sparris, delad i bitar & lätt kokt

1 Gul Paprika i små bitar

3st morötter i små bitar


GÖR SÅ HÄR:

 

Blanda kesella, creme fraich, majonäs, citronsaft

och dill i en skål, smaka av med salt och peppar.


Blanda dinkel, räkor, sparris, paprika och

morötter i en stor skål. Servera dillyoghurten till.


Jag använder mig alltid utav lätta produkter. T.ex Lättmajonäs, lätt creme fraich osv.

FullkornsBulgur använder ja mig utav med.

LYCKA TILL=)

Denna var kanon god speciellt den där yoghurten MUMS säger jag bara.

 

ByE ByE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0