Första lektionen avklarad!

Då var första körlektionen avklarat, gick hyfsat bra lite man behöver tänka och träna på. Men skönt att veta var man ligger iaf :)
Man är van vid en saab nu och på körskolan hade de en nyare bil fordfocus kan ju säga att det var lite skillnad. Letade efter vart ja skulle sätta i nyckeln för i Annas saab sitter den bakom växelspaken och på focusen sitter den vid ratten. Likaså att man var tvungen att lägga i backen i saaben för att få ut nyckeln det är ja ju med van vid. Så det är väl lite en vanegrej det där.



Men som sakt så var Focusen ganska så lättkörd det gick bra när man väl kom igång:) Hon ville se hur ja låg i min körning. Jag fick köra i rondeller, starta i backen, back i gatuhörn, backa. Min körskolelärare frågade mig om ja kört back i gatuhörn, det har ja inte tränat på. Så jag fick testa på det och hon tyckte det gick jätte bra för att vara första gången, hade bra fart och bra koll bakåt och sidorna. Det var ju bra det :)
Nu ska jag träna en massa med Anna och nöta för nästa fredag är det dags igen och köra med trafikskolan och då ska Annisen få vara med :)

Efter körningen träffade ja Annisen vi knalla lite på stan. Efter det drog vi till Willys och ja fick övningsköra :)


Dags att plugga lite teori nu :)

Ha de bra

Tjaooo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0