Ursch!!

Ibland spyr jag som fan på fb. Vissa verkar tro att fb är nån jäkla dagbok som man kan skriva vad som helst i. Vissa förstår inte att de som de skriver kanske kan såra andra elr att man vet vem/vilka det handlar som personen o fråga skriver om. Senaste tiden så har jag bara blivit mer och mer irriterad på vad som igentligen skrivs där. Tycker absolut inte att vissa privata saker inte hör hemma där elr elaka saker som ev kan handla om en annan människa elr liknande. Så gör man inte, det är enbart för att söka sympati tycker jag. Så tycker verkligen att fb att ibland gått över styr. Och igentligen så skulle man klara sig så bra utan den där förbannade sidan. Men är ju så att folk är så himla nyfikna på vad andra skriver och vad dom har för liv. Så är det liksom. Har gått och funderat länge om jag ska stänga min fb ett tag framöver för att focusera mer på det verkliga livet än en sida, där folk inte tänker på vad de skriver utan bara skriver ut det för stunden och vill se hur många som gillar och kommenterar. Vi har ju även så man kan ringa eller smsa varandra har man tråkigt så kan man ju skicka iväg ett sms elr ringa istället för att skriva ut det på fb. Likadant om man har tråkigt osv. Så har man ju en telefon! Så denna bild stämmer ju lite eller ganska mkt faktiskt.

Är även så trött på att mobilen har blivit nån social kedja, när man umgås med varann så kommer alltid den där mobil fan upp, det är så osocialt så det skriker om det. När man på tiden är med varann så kan man väl låta bli mobil fan. Måste kolla det, måste kolla fb osv osv. Men vet med mig själv att alla har blivit mer beroende av våra mobiltelefoner, när man tänker efter så är det ju helt sinnes. Och mer finesser kommer till den.

Aja skönt att rensa skallen på lite tankar!

Kram M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0